CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 9, 2009

Takde tajuk

Pagi ni kami lambat keluar. Pastu biasala ada pulak drebar-drebar yang makan angin bawa lambat cam siput babi (hambik kau). Buat aku angin je kan. Dengan motor- motor bawa tengah-tengah (ape ko ingat ko ngah bawa lori ke?). Derang ni selamba je tak toleh kiri kanan kita lak yang kena berjaga takut terlanggar depa siot tul. Harusla habis pahala aku di pagi harikan. Tapi nasib baikla suasana di opis itu nyaman if maula berlarutan hangin aku sampai ke petang.

Aku dah bertekad tak nak makan mcd lagi. Kerana ape? Aku juga ingin bersama-sama memboikot ape yang berkaitan dengan laknatullah itu. Bukan hanya mcd tapi semua yang berkaitan dengan laknat-laknat itu. Cuma telefon sahaja aku tak tukar sebab tak mampu lagi. Semalam tu aku gi mcd pun sebab nak menghabiskan kupon mcd aku yang berharga 10 hinggit. Kira makan pree gak la. Dan aku tengok mcd kat opis tu memang tak ramai orang la. Seronok aku menghayati makanan dengan aman (tapi tidakla aman di Palestin sana) menikmati dabel cheez dengan syok habis. Sungguh aku menghayatinya sebab itulah burger mcd aku yang terakhir. Aku hanya mampu berdoa memohon kepadaNYA supaya penderitaan mereka berakhir. Ade juga ter detik di hati mengikut misi mercy or mana persatuan yang jadi sukarelawan ke sana (berdayakah aku?). Tapi mungkin tidak tercapai kerana aku disini pun kucar-kacir. Ishhhh tak tercapai dek akal ku macam mana keadaan disana. Ngerisss...
Nauzubillah minta dijauhkan.

0 comments: