CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 24, 2009

Satu hari sabtu aku

Mana nak start ek. Ermm hari ni cuti samapi selasa ( yahoooo). Pagi-pagi aku aku dah vakum umah (tapi tak lah pagi sangat). Basuh baju kemas bilik aku. Pastu aku on laptop.Takde tujuan pun sebenarnye. Browse around. Tetiba aku rasa kosong. Adakah kerana aku dah lama tak solat 
(pengakuan ikhlas ok) atau aku rindu kat batang aku. Entahla.... Tapi memang rasa empty sangat. Then ibu balik dari pasar aku tolongla ape yang patut. Oh sebelum tu aku mentekerdarah nasi n sup ayam semalam sebagai brunch ( nape aku cakap mentekedarah sebab aku lapo sangat dan aku makan dalam kuantiti yang banyak. Kata tension kan!). Aku bersihkan fridge dah selebet sangat aku rasa. Siap basuh lagi tempat letak ikan ayam dan sayur. Pastu aku gi sidai baju. Aku turun bawah balik tengok tv cafe asia si bobby chin tu (minat gak tengok mamat ni). Dah habis aku tukar channel tah. Ingat nak masak untuk lunch. Aku kuarkan bahan-bahan nak masak asam pedas. Tingat aku kecik-kecik ibu selalu masak. Tetiba aku sakit perut naik atas langsung aku masuk net lupa nak masak. Last-last ibu aku yang masak. Aku pun seronok membaca blog sapa-sapa ntah. Hahaha sampai lupa kena masak maklumla perut aku kan dah kenyang. Aku pun dok sibuk mencari video exercise kat youtube. Belly fat aku ni dah makin ketara nyampah sungguh aku tengok. Al-maklumla dah diakhir 20-an ni (tapi menten muda haha matila mak...masuk bakul tapi tak larat aku nak angkat sendiri. Abang janggut tolong I). Aku pun meneraila buat excercise tu. Poloh-poloh acik. Nampak jo sonang bile buat ayork ponek. Tapi best... rasala kesakitannye itu dan kalau buatt hari-hari jeles si nigella lawson tu ngan aku. Motif!
Aku turun bawah teringin nak makan jempu-jemput ikan bilis terusla kau membancuh. Dah lama aku tak buat kueh untuk minum petang (awat tak tau malas sangat la ni). Semua yang di rumah cakap sedap tapi aku rasa a bit masin (tu tandanya aku dah tak sabar nak kawen). Tetiba hujan turun dengan lebatnye naikla aku ke atas mengangkat baju. Tapi hujan turun kejap jo. Aku online cari lagu right now kat bearshare. Dah dapat. Sedar-sedar dah malam hari. Tengok shin chan dan doraemon lama tak tengok. Dari aku kecik sampai la aku dah membesar camni tak 
tua-tua depa ni. Malam ni nak tengok big shoot and lipstick jungle (suke sungguh aku tgk mamat-mamt handsome n wanita-wnita jelita) tak sabar lak rasa. Dah la aku nak benti jap. Aku rasa inilah entry aku yang paling panjang sepanjang aku pandai berblog ni. Ahaks..
Shit! Miss my batang damn much. 

0 comments: